Online Trénink

Hledej cesty, ne výmluvy! Domácí trénink očí a rychlých rukou pro gólmany pokračuje

31.03.2020 Ondřej Almaši a Filip Červinka
Autor fotografie:Ondřej Almaši
Další ze série videí zaměřených na trénink očí a rukou v režii kondičního a brankářského specialisty Ondřeje Almašiho je tady! Házení si tenisákem o zeď je notoricky známou a častou metodou, jak se naučit něco chytit a trénovat oči a postřeh obecně. Podrobnosti o další sérii najdete v článku!

Házení tenisákem? Jak prosté? Stačí nelenit a trénovat i doma! „I kdyby nikde nebylo žádné extra cool tréninkové video, každý brankář přece tohle zná. Je to jen na tobě, vzít to do vlastních rukou a něco začít dělat, cokoliv,“ upozorňuje specialista na brankářskou činnost Ondřej Almaši. „Všichni znají házení o zeď, dřepy, strečink apod. To platí obecně. Nečekej, co se kde objeví, ale začni jednat, vezmi to na sebe a s radostí to přidej do svého režimu,“ burcuje všechny hokejbalové brankáře Almaši. 

Zpět k házení o zeď


Pro zkušenější zde máme variantu, jak toto cvičení dostat zase o level výš. Jednoduchá změna v provedení udělá velké divy. Pokud se ovšem ještě necítíte na posun dál nebo jste mladší a základní hody jsou pro vás výzva, zůstaňte u nich, nic se neděje. Dejte tomu čas.


Změna, díky které budete mít rychlejší ruku, a to zásadně, je velice jednoduchá. Jediné, co uděláte jinak je, že po hodu se co nejrychleji dotknete boku, jako u drop catche, nebo křížem stehna a ihned potom chytáte vracející se míček. Tato změna vás dostane do časového tlaku, který vás nutí přirozeně zrychlovat. Pro akademiky, zásadně rozvíjíte acyklickou rychlost, která je u chytání jednou ze zásadních schopností.


Rychlost hozeného míčku rozhoduje o náročnosti. Hrajte si s tím a zkoušejte. Pozor na oblouk. Jakmile hozený nebo odražený míček letí stylem padající list... tím nic nenatrénujete! „Mně osobně přijde těžší styl házení vrchem, jako když házíte šipku na terč. Každý to bude mít jinak, jak jsem říkal, přestaňte číst a jděte házet!“ hlásí Ondřej Almaši.
„Nemůžeš ovládat vítr, ale můžeš nastavit plachty.” 




Periferní a centrální vidění. DIY tip...


Určitě jste minimálně jeden z těchto pojmů někdy slyšeli. Oba jsou důležité. „Dnes vám ukážeme rychlý tip na trénink toho centrálního, podle mě méně zmiňovaného vidění. Přidanou hodnotou k tomu bude to, že se naučíte mít aktivní hlavu. Začněte mávat psovi míčkem před čumákem a hned uvidíte, co tím myslím,“ usmívá se reprezentační trenér brankářů Ondřej Almaši.


Co k tomu budete potřebovat se dozvíte ve videu. Když budou cvičení s tenisákem v pohodě, nasaďte si tyto brýle a najednou bude vše jinak. Makejte!!!

Partneři českého hokejbalu